Khamis, 31 Oktober 2013

DOA

YA ALLAH KASIHANILAH DAKU

Ya Allah,
Teguhkan daku pada agama-Mu selama Kau hidupkan aku ...
Janganlah gelincirkan hatiku setelah Engkau tunjukkan aku...
Kurniakan padaku rahmat dari sisi-Mu
Sungguh, Engkaulah Maha Pemberi
Sampaikan selawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad
Jadikanlah daku dari pengikut dan golongannya
Kumpulkan daku pada kelompoknya
Bimbinglah daku untuk melaksanakan kewajiban ku,
yang Kau wajibkan atasku untuk aku taati dan Kau bagikan kurnia pada hari pembalasan pada orang yang layak menerimanya.
Sesungguh, Engkaulah Yang Maha mengetahui dan Maha Bijaksana...

Ya Allah,
Bimbinglah daku untuk mensyukuri nikmat-Mu yang telah Kau kurniakan padaku dan pada kedua orang tuaku, dan supaya aku dapat beramal soleh yang Engkau redhai. Kurniakan padaku kebaikan dengan kebaikan keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada-Mu dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri...

Ya Allah,
Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah yang Esa, tiada sekutu bagiNya, bagiNya kekuasaan dan bagiNya pujian dan Dia berkuasa atas setiap sesuatu .

Maha Suci Allah, Segala puji bagi Allah dan tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah, Allah Maha Besar, tiada daya dan upaya melainkan dengan keizinan Mu Ya Allah.

Ya Allah kasihanilah daku.
Hanya kepada Mu daku bersujud, berserah dan bersyukur...
Aaminnn, Ya Rabbal Alaminnn ...


Tiada ulasan: