Isnin, 9 September 2013

APA ITU FITNAH

SALAM BUAT SAHABAT YANG DIHORMATI..
CUMA INGIN BERKONGSI TEKANAN EMOSI YANG TIDAK TERHINGGA APABILA SEORANG YANG BERTARAF AYAHANDA MENGIRIM SMS KEPADA SAYA MENUDUH SAYA MAKAN ANAK DARA SAYA (IBARAT HARUAN MAKAN ANAK) HANYA KERANA GAMBAR DIBAWAH INI.. APA PUNYA BANGSAT & KOTORNYA PEMIKIRAN MANUSIA YANG BERTARAF BINATANG INI.. KALAU DIIKUTKAN DARAH SAYA YANG MENGGELODAK INI MEMANG PUTUS KEPALA SYAITAN TUH MALAM INI.. YA ALLAH KAU BERILAH PETUNJUK DAN PENGAJARAN YANG SETIMPAL DENGAN PERBUATAN MANUSIA YANG PALING BIADAB TERSEBUT..

HANYA DENGAN KEMESRAAN SERTA PELUKAN KASIH SAYANG SEORANG AYAH DENGAN ANAK TERGAMAK PUAKA TERSEBUT MENUDUH SAYA MAKAN ANAK.. YA RABBI BERILAH KESABARAN KEPADA KUU.. AMINN
 — bersama Jas Salleh dan 99 yang lain.
Suka ·  · 
  • Mohd Fuad Mrf BioCompressed APAKAH MANUSIA SEPERTI INI BOLEH DIBIARKAN HIDUP??
  • Rosli Songkok ALLAHUAKBAR...
  • Din Zai Din Sebuah gambar tidak mampu menceritakan segala-galanya, sedangkan manusia punya seribu cerita dalam baik ada dusta.
    10 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 3
  • Waghih Biduanda Fitnah merupakan dosa besar, lebih besar dari dosa membunuh. Tapi zaman kini fitnah begitu berleluasa sehingga menjadi amalan harian, dipermudahkan lagi dengan wujudnya media elektronik dan cetak yang canggih. Manusia tidak lagi memandang bahawa fitnah itu suatu dosa malah mereka menyangka bahawa fitnah itu perlu disebarkan dengan segera kerana itu merupakan `latest news’ yang semua orang patut tahu. Begitu mudah fitnah disebarkan tanpa usul periksa atau menyelidiki sumber berita tersebut, adakah ia suatu berita yang sohih (benar) atau sebaliknya.

    Mengapa memfitnah dikatakan berdosa besar, lebih kejam dari membunuh? Sebenarnya fitnah merupakan pembunuhan ke atas karakter atau jiwa seseorang. Orang yang kena fitnah biasanya akan merasa terluka, menjadi rendah diri, kecewa dan hidup dalam kemurungan. Walaupun jasadnya hidup, tapi jiwanya mati kerana sakitnya terkena panahan fitnah.

    Fitnah dilarang oleh Allah S.W.T, sebagaimana maksud firman-Nya dalam Surah al-Baqarah: 191:
    “Dan bunuhlah mereka di mana kamu temui mereka, dan usirlah mereka dari mana mereka telah mengusir kamu. Dan fitnah itu lebih kejam daripada pembunuhan. Dan janganlah kamu perangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu, maka perangilah mereka. Demikianlah balasan bagi orang kafir.”

    Fitnah boleh memecahkan perpaduan ummah, memutuskan silaturrahim sesama manusia, menyebabkan manusia kehilangan tempat tinggal, harga diri, harta dan sebagainya. Fitnah merupakan kebohongan yang menghancurkan.

    Wallahu’alam.
    10 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 8
  • Nur Rashid subhanallah.. sabar bang,jgn dikutkn perasaan amarah..
    relaks dan sentiasa isghtifar dan brzikir.. inn sya allah..
  • Doc Tyryq nauzubillah.
  • Maya Bulin Astagfirullah...sampai ke situ yg difikir...
    10 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 2
  • Ali Aslinah terpanggil akak untuk memberi kan reaksi pada gambar ini ... sebetul nya akak dah tak boleh nak bukak mata tadi , tapi terbuka mata bila melihat gambar yang tertera , ini lah kasih sayang ayah dan anak ... sabar lah Mohd Fuad Mrf BioCompressed , orang boleh beranggapan apa saja sebab mereka tidak merasa , maksud akak kemungkinan si mulut celupar itu seorang yang tak pernah merasa kan erti sebenar kasih sayang , mungkin cemburu melihat kemesraan kita anak beranak . Pada akak gambar ini tidak lah menjolok mata sebab akak kenal Fuad dan anak2 sekali , tak baik betul orang yang hanya memandang luaran dan tidak menyelami perasaan orang lain.
  • Khairulzaim Yahya Sabar Uncle...
    9 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 2
  • Mohd Fuad Mrf BioCompressed Yang sangat menyedihkan orang itu itu dulunya ibarat abang & adik.. Susah dia susah juga kita & kitalah juga yg sering menghulurkan belanja apabila dia tdk ada tetapi oleh krn sy tdk tahu alasannya & apakah salah & dosa yg telah sy lakukan terhadapnya sehingga dia tergamak menghamburkan perkataan itu kepada saya.. Apakah orang ini layak menjadi manusia?

    Boleh dikatakan hampir semua rakan & kawan saya telah difitnahnya supaya mereka membenci saya tetapi apakah tujuan sebenarnya??
  • Mohd Fuad Mrf BioCompressed Jika tdk ada sahabat saya Waghih Biduandamenyabarkan & menenangkan saya kerana beloau ada bersama saya ketika saya menerima sms tersebut mungkin saya sudah berada dihadapan rumah Syaitan berkepala manusia itu untuk saya habiskan nyawanya demi untuk MEMPERTAHANKAN MARUAH ANAK SAYA YANG TIDAK BERDOSA..
  • Mohd Fuad Mrf BioCompressed TERIMA KASIH Khairulzaim Yahya, Kak Ali Aslinah,Maya BulinDoc Tyryq, Bro Waghih Biduanda, Tuan Rosli Songkok, Bro Nur Rashid, Bro Din Zai Din & semua sahabat yg simpati..
  • Nas Amin sampai mcm tu sekali dia kata kat abg, siapa ayahanda tu ...bg tau saya abg kurang aja boleh cakap mcm tu kat abg r///
  • X Reckey Lions I know u bro..
    Jgn abg pedulikan apa diorg nk ckp..
    Keep go on bang.
    6 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Syed Zul Internet, fikir dulu sebelum klik atau share 
  • Hayatie Abdullah Betul tu Nur Rashid.. Bawa bersabar ye bang.. 
    5 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Hjh Jamilah Ismail Org menilai apa yg dilihat..... hati2 bro jgn tag or add org2 yg x dikenali
    5 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Mohd Fuad Mrf BioCompressed terima kasih wahai sahabat semua.. bukan orang lain pun.. orang yg mengaku kita seperti adik beradik & darah daging itulah MOHD RASUL BADAR.. ITU HARI DIA FITNAH SAYA DG Dato' Hasan Malek, Dato' Yunus dan habis semua sy tak berapa kisah tetapi apabila MARUAH ANAK SAYA pula dicabarnya itu yg buat saya tidK tahan rasanya..
  • Mohd Ivan Kashif Setiap yg baik dari Allah, dan yg buruk dtgnya xlain dari diri kita sendiri.. satu tunding depan, 4 tunding belakang.. xkan berlakunya perkara xmenyenangkan kalau bukan Allah mencintai kita dan ingin hambanya membetulkan mana yg terkurang dlm diri... 'Sy cermin awk,awk cermin saya'
    Semurka-murka makhluk sesama makhluk, murka lagi Pencipta makhluk. Salam sayang,Salam Syahadah..
    4 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Seniman Menangis Sebenar nya si pembuat fitnah tu tak pernah mendapat kaseh sayanggg,,sm rasa pic tu biasa je, andai anak dng bapatak menjadi kesalahan
    Apa pun, itu menunjuk kan sikap kaseh sayang anak dng bapa, ,,kita maseh berfikiran waras,tak ka lah haruan nak makan anak, bodoh punyabcerita, ,kecuali lah kirang waras,
    3 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Zaki Zakaria Kurang kasih sayang punca nye kot...
    2 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Mohd Hafiz Hamzah Dye memandang dgn nafsu. .. x pandang dgn kasih syg anak n ayah..
    2 jam yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • GnoLa NisMo orang tu kurang kasih sayang bang... podulikkan, tp klu nk blasah pun, den bg lampu ijau.. hehehe
  • Ezzan Izan Astaghfirullahalazim...Na'uzubillahiminzalik...!!! jauhkanlah segala2nya dr perkara yg mungkar..
    Bro..doakan yg terbaik utk dia..kita jgn jd mcm dia...nanti kita juga sama level dgn dia...abaikan aje dia tu...kita x boleh nak ubah perangai seseorang kecuali dia sendiri yg berubah...ini semua ujian Allah utk awak...Allah menguji awak dgn kemampuan awak sendiri..Syabas krn Allah menyayangimu...
    BIAR BURUK DIMATA MANUSIA...JANGAN BURUK DR PANDANGAN ALLAH...mengadu domba lah dgn Allah...krn DIA Maha Mengetahui....In Shaa Allah....
  • Siti Robiah sabar ye Mohd Fuad Mrf BioCompressed....kita berdoa pd allah dikurniakan yg baik2 aje...
  • Ahmad Zaki Yamani Ape2 tindakan helo2 bro. IM4U.
    52 minit yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Mohd Fuad Mrf BioCompressed Okay Bro, Kak Ezzan dan semua.. InsyaAllah sy masih sabar & waras.. Kalau tidak dah Bercerai tubuh badan Si Malaun nihh dahh..
  • Muhamad Khair Shamsudin Sabar la bro. Yg pntg kt ikhlas dlm meluahkan kasih sayang sbg anak dan ayah. Kalau kt nk bertindak atas teguran manusia, pasti ada saja yg salah. Hanya kt sndr yg tahu benar atau salah.
  • Hafizah Hj Abd Latiff Jgn..Ad..apa2 tindakan..ingt kan ank trsyg ..yg maseh memerlukan ayah nya....inshaallah. .allah sentaisa melindungi org yg benar.
    44 minit yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Idra Iz Tumpang Lalu Biasanya org akn melihat dari luar... dlm xtahu. Tu yg main tembak jer. Sabo lah sahabatku...
    43 minit yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Kang Nasir Kadang saya pun tak faham apa yg org lain fikirkan.
    Selalu sangat terjadi andaian yg menjurus fitnah ni.
  • Husaini Hamzah Sabar yer bang..ALLAH bersama org2 yg benar
    11 minit yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1
  • Cili Api Sabar je lah...jgn nnt org yg menuduh tu plk yg mkn anak sendiri
    11 minit yang lalu melalui mudah alih · Suka · 1

Tiada ulasan: